26 Nisan 2010 Pazartesi

Kozmetik Bloglarına Tanıtım Amaçlı Gönderilen Ürünler

Makyaj ve kozmetik bloglarında bazen bazı markaların şişirilip, o markanın tüm ürünlerinin art arda işlendiğini görmüşsünüzdür. Genelde bu markalar ya pek bilinmeyen, pazar payı düşük firmalara aittir ya da yanı başınızda duran ama pek tercih edilmeyen, amiyane tabirle dandik makyaj malzemeleridir..
Şimdi bazı ürünler blog sahiplerine tanıtım amaçlı ücretsiz gönderilir ve kişinin bu ürünler hakkındaki düşüncelerine blogunda yer verilmesi istenir. Blog sahibi de insiyatifine göre bu deneme boyu ya da tam boyda gönderilen ürünler hakkında olumlu/olumsuz, doğru/yanlış fikirlerini yazar.
Amerika'dan izlediğim birkaç blogda yer alan 'bu ürün bana bir firma tarafından deneme amaçlı gönderilmiştir' ibaresini görene kadar, bu konu hep kafamı kurcalamıştı..
Sonuçta hangi manyak sadece insanları bilgilendirsin diye 18 farklı fondöten alır ki?
Bu konuyla ne kadar ilgilisiniz bilmiyorum, ama benim uzun süredir aklıma takılan ve rahatsız eden bir mevzu bu.
Çünkü türk makyaj bloglarında da böyle bariz postlara denk geliyorum ve postun herhangi bir yerinde bu ürünlere nasıl ulaşıldığı belirtilmiyor.
Bence okuyucunun doğru bir karar verebilmesi için tanıtım amaçlı gönderilen ve yorumlanan ürünleri bilmesi gerekir. Blog yazarı da dürüstlük adına, normalde zaten satın alacağı bir ürün olsa dahi böyle ürünleri belirtmelidir. Eğer belirtmiyorsa o işte zaten bir problem vardır.
Bu konuda Amerika'da hali hazırda bir yaptırım var, blog yazarları bunu belirtmekle yükümlü. Türkiye'de ise bu tamamen yazarın insiyatifinde..
Benim okuyuculara tavsiyem böyle bir suistimalden şüphelendikleri takdirde bunu açıkça blog yazarına sormak. Eğer bu durumla çok sık karşılaşıyorsanız, yazardan bu tarz ürünleri her seferinde belirtmesini rica etmek..

Bu yazı bazı kozmetik/makyaj blogları hakkındaki kişisel görüşümü içermektedir. Yani tamamen kişisel bir serzeniştir..
Etrafımızda zaten birçok dolandırıcı var, insanları bir de böyle kandırmanın alemi yok. Benim çok severek okuduğum, yazarlarını tanımasam da yorumlarına güvendiğim birçok blog var...
Çünkü nihayetinde bu insanların ortaya koyduğu samimiyettir.

1 yorum:

kelebekinruyasi dedi ki...

Kesinlikle destekliyorum seni helede türkiyedeki makyaj ve kozmetik blog sahıplerının tamamen bu ısı gecım kaynagı halıne getırmelerıyle ılgılı benımde sıkıntım.