14 Nisan 2010 Çarşamba

Makyaj Malzemelerimizle Ne Zaman Vedalaşmalıyız?!

Biraz önce eve geldim..
Maillerime bakarken E.L.F. Cosmetics'ten gelen bir free shipping haberi gördüm..
Reklamın köşesinde, makyaj malzemelerinin dayanıklılık süreleri ve ne zaman atılmaları gerektiği yazıyordu..
ELF bu süreyi, allıklar için 6 ay
göz makyajı için 3 ay
ojeler için 2 yıl
ve rujlar için 1 yıl olarak belirlemiş..
Hadi len ordan dedim ama düşünmeye başladım..

Makyaj ürünleriyle yollarımızı nerede ayırmayalıyız ve nasıl hoşçakal diyeceğiz?
Bazıları koleksiyon yapmayı sever, bazıları ise atarak rahatlar..
Bazıları da Blog Sale yoluyla başkalarına kaktırır/satar..
Sonuç olarak, kozmetik ürünlerinin de -her şey gibi- bir son kullanma tarihi var..
Bu süreyi geçirdiğimizde ürünün kıvamı, yapısı ve rengi değiştiği gibi cilt için de zararlı hale geliyor.
Ve kozmetikseverler o kadar çok ürüne sahiptir ki, sabah akşam makyaj yapıyor olsanız da bu ürünleri bitirmek imkansızdır.

Öncelikle, krem, sıvı ve likit yapıdaki ürünler, katı ürünlere nazaran bozulmaya daha yatkınlar.
Yani maskara, likit eyeliner, krem far, krem ve likit concealer, krem ve likit yapıdaki fondötenler ve glossların kullanım ömürleri, pudra, ruj ve toz fara göre çok daha kısa.
Genelde makyaj malzemeleri eskidiğinde renkleri koyulaşır.
Kullandığınız fondöten ya da glossun rengi koyulaşıp, ürün yoğunlaştığında miladını doldurduğunu anlayabilirsiniz..
Maskaralar, heralde bozulduğunu en rahat belli eden ürünler. Kurur, kirpiklerde topaklanır ve kirpikleri ağırlaştırır.
Eyelinerlar, yoğunlaşır, rengi açılır ve göze bulaşmaya başlar.
Ruj, allık ve toz farlar bu ürünler içerisinde en dayanıklıları..
Kolay kolay bozulmazlar.

Peki ben ne yapıyorum?
Benim elim atmaya yatkındır, arada bir makyaj çantalarımı boşaltır; bazılarına yol verir, yenilerine yer açarım :)
Genelde sıvı/likit ürünleri birden fazla almam.
Yani bir fondötenim varken bir tane daha almam. Alsam da açmam. Ambalajında bekletirim..
Concealer bu tanımın dışında. Onu almaya doyamıyorum :)
Ama ürün ömürleri konusunda ELF kadar katı da değilim.
Bir dünya para verip aldığınız ürünleri bir çırpıda atamıyor insan ;)
Ama unutmayın, cildiniz ve sağlığınız her şeyden daha önemli.
Makyaj malzemelerinizle gerektiğinde vedalaşmayı bilin..


Hiç yorum yok: